Rejsebetingelser

DTF travel
CVR-nr.19070174

Stena Line Travel Group AB
Org nr: 556529-1795
Kungsgatan 6
S-252 21 Helsingborg
Sverige

Email: dtf@dtf-travel.dk
Telefon: 78 75 49 00
Se vores åbningstider her

DTF travel er en del af Stena Line Travel Group AB, der har hovedsæde i Helsingborg i Sverige. Stena Line Travel Group AB er arrangør af ferieboliger i samarbejde med Stena Line Scandinavia AB, som er ansvarlig for færgerejsen. Stena Line Travel Group AB formidler også andre transporttjenester såsom flybilletter, udlejningsbiler og transfer. Betaling af såvel transport samt ophold sker til Stena Line Travel Group AB, Helsingborg.

Disse generelle rejsebetingelser gælder mellem dig ("Dig”, “Du” eller ”Bestilleren”) og Stena Line Travel Group AB ("Vi", “Vores” eller "Os"), booking-portalens operatør www.dtf-travel.dk (herefter benævnt ”Portalen”). Vi skal bede dig om at læse disse rejsebetingelser grundigt før brug af Portalen. Du accepterer disse rejsebetingelser, når du bruger Portalen.

Såfremt andet ikke er aftalt, vælger du selv produkterne og tjenesterne eller en kombination af disse, fra det sortiment, som findes på portalen. Der gælder forskellige vilkår for booking af ophold og transport.

Hvis du køber en pakkerejse, som defineret ved ”Lov om Pakkerejser”, gælder kun vores pakkerejsebetingelser og vi henviser dig derfor til disse her (hvis en eller flere af vores egne tjenester er inkluderet i ordren)

Vi stiller rejsegaranti på op til 35 millioner SEK i Kammarkollegiet. Flere oplysninger om rejsegarantien findes på Kammarkollegiets hjemmeside, www.kammarkollegiet.se. Du, som kun har købt bolig eller transport, omfattes ikke af rejsegarantien. 

Vi henvender sig til privatrejsende.

  1. Bookingproces og kontaktoplysninger
    1. Under bookingprocessen får du de tekniske faciliteter, der er nødvendige til at registrere fejl og til at rette dem, før du sender din bookinganmodning. Vi beder dig om at kontrollere alle data for nøjagtighed, før du afslutter din bookinganmodning. Efterfølgende anmodninger om ændring kan medføre betydelige ekstraomkostninger.
    2. Du har ansvar for, at vi modtager de korrekte kontaktoplysninger, så vi kan komme i kontakt med dig i tilfælde af vigtige informationer. Vi oplyser om eventuelle ændringer pr. e-mail. I tilfælde hvor du har angivet ukorrekte kontaktoplysninger, er vi ikke ansvarlig for, at du ikke modtager vigtige oplysninger. Du er den person, i hvis navn bookingen er foretaget. Du er også betalingsansvarlig for bookingen. Det er også dit ansvar at sikre, at du kan modtage vores meddelelser. Vi er ikke ansvarlige, hvis du ikke modtager en meddelelse fra os, på grund af omstændigheder, der i rimeligt omfang er uden for vores kontrol, herunder, men ikke begrænset til følgende: (i) du har angivet en forkert e-mailadresse; (ii) dine e-mailindstillinger tillader ikke modtagelse af vores mail; eller (iii) dine e-mailindstillinger behandler vores e-mail som spam.
  2. Indgåelse af aftale og prisændringer
    1. Formidling af overnatning
      1. Aftalen er bindende for begge parter, når vi skriftligt har bekræftet ordren og du har betalt depositum eller det fulde beløb. Hvis betalingen ikke er i vores hænder på forfaldsdatoen, som fremgår af din bookingbekræftelse, bliver bookingen betragtet som afbestilt.
      2. Bookinger bekræftes via e-mail.
      3. Du har ansvaret for at kontrollere, at bekræftelsen stemmer overens med det, der er booket.
    2. Formidling af færgeoverfarter
      1. Når du har sendt din bookinganmodning, bekræfter vi modtagelsen af din anmodning via e-mail. Det er på det tidspunkt, at formidlingsaftalen mellem dig og os træder i kraft. Hvis du ikke modtager en sådan bekræftelse inden for en time efter, at bookinganmodningen er gennemført, og ingen af vores kundeservicemedarbejdere har kontaktet dig via e-mail eller telefon for at informere om problemer, bedes du kontakte os telefonisk for bekræftelse.
      2. Så snart dine ønskede billetter er udstedt, modtager du en bekræftelsesmail med et billetnummer. Det er på det tidspunkt, at en bindende aftale mellem dig og det/de relevante færgeselskab(er) er blevet indgået.
      3. Priserne for færgeoverfarten samt information om plads indsættes direkte af det pågældende færgeselskab. Hvis færgeselskabet har ændringer, som ligger uden for vores kontrol (f.eks. ændringer i pris, pladstilgængelighed eller andet), og som sker, efter at bookinganmodningen er blevet sendt, men inden aftalen med færgeselskabet er blevet bindende (som anført i punkt 2.2.2 ovenfor), træder aftalen ikke i kraft, og din betaling refunderes i sin helhed. Vi kontakter dig muligvis og giver dig mulighed for at godkende den ændrede pris inden for normal åbningstid, dog senest 24 timer efter, at vi har fået kendskab til prisændringen, eller første ugedag efter en sådan 24-timers periode.
      4. Du har ansvaret for at kontrollere, at bekræftelsen stemmer overens med det, der er booket. Ved booking af færgeoverfart har du ansvar for at kontrollere, at samtlige navne på billetten stemmer overens med de oplysninger, som er i dit pas.
    3. Formidling af flybilletter
      1. Når du har sendt din bookinganmodning, bekræfter vi modtagelsen af din anmodning via e-mail. Det er på det tidspunkt, at formidlingsaftalen mellem dig og os træder i kraft. Hvis du ikke modtager en sådan bekræftelse inden for en time efter, at bookinganmodningen er gennemført, og ingen af vores kundeservicemedarbejdere har kontaktet dig via e-mail eller telefon for at informere om problemer, bedes du kontakte os telefonisk for bekræftelse.
      2. Så snart dine ønskede billetter er udstedt, modtager du en bekræftelsesmail med et billetnummer. Det er på det tidspunkt, at en bindende aftale mellem dig og det/de relevante luftfartselskab(er) er blevet indgået.
      3. Priserne for flyrejsen samt information om plads indsættes direkte af det pågældende flyselskab. Hvis flyselskabet har ændringer, som ligger uden for vores kontrol (f.eks. ændringer i pris, pladstilgængelighed eller andet), og som sker, efter at bookinganmodningen er blevet sendt, men inden aftalen med flyselskabet er blevet bindende (som anført i punkt 2.3.2 ovenfor), træder aftalen ikke i kraft, og din betaling refunderes i sin helhed. Vi kontakter dig muligvis og giver dig mulighed for at godkende den ændrede pris inden for normal åbningstid, dog senest 24 timer efter, at vi har fået kendskab til prisændringen, eller første ugedag efter en sådan 24-timers periode.
      4. Du har ansvaret for at kontrollere, at bekræftelsen stemmer overens med det, der er booket. Ved booking af flybillet har du ansvar for at kontrollere, at samtlige navne på billetten stemmer overens med de oplysninger, som er i dit pas.
      5. Ved flybookinger, hvor ud- og hjemrejsen består af to separate enkelt billetter, bliver disse håndteret som to uafhængige enkelt billetter. Det fremgår i bookingprocessen og på din bookingside om rejsen består af to separate, uafhængige enkelt billetter. Skulle der blive en tidstabelsændring, forsinkelse eller et aflyst fly på den ene af rejserne, så tillader vi ikke, at du ændrer eller afbooker den anden rejse, da flyselskabet ser disse som helt separate rejser.
      6. En flybillet, der ikke er brugt til udrejse, kan heller ikke anvendes på returrejsen.
      7. Vi tilbyder ikke billetter til mindreårige som rejser uden medfølgende voksen. Børn under 18 år skal bestilles af en voksen og rejse i selskab med en voksen. Visse lande og flyselskaber nægter indrejse af børn under 18 år, hvis de ikke følges af en værge. Bemærk at visse flyselskaber kræver at børn under 18 år skal vise fødselsattest ved rejse.
    4. Formidling af billeje
      1. Services i forbindelse med lejebiler formidles af Micron Nexus GmbH (" www.carhiremarket.com").
      2. Alle forespørgsler i forbindelse med reservationen og alle ændringer eller afbestillinger skal derfor foretages direkte til www.carhiremarket.com.
        Du kan se vilkår og betingelser her.
    5. Formidling af transfer
      1. Transferservice købt i forbindelse med en rejse med fly + hotel formidles af Sunhotels, Webbeds.
        1. Du har selv ansvaret for at læse de vilkår, som gælder for netop din transfer. Disse varierer afhængigt af destination og rejsemåde. Vilkårene kan ses på din voucher.
        2. Vi forbeholder os ret til at vende tilbage 24 timer efter booking eller den følgende hverdag, hvis din transfer ikke kunne bekræftes. Fuld tilbagebetaling for transferen gælder i disse tilfælde.
        3. Børn og spædbørn tælles som 1 person i samtlige transfer bestillinger. Hvis du rejser med spædbarn, anbefaler vi dig selv at medbringe dit eget barnesæde.
        4. Bagagen er beregnet efter almindelige fly restriktioner: 1 kuffert og 1 håndbagage per person. Al ekstra bagage som cykler, golftasker etc skal bestilles i forvejen og der tilkommer et ekstra gebyr.
        5. Det antal passagerer som vises på denne transfer bekræftelse, er det antal passagerer der er bestilt og betalt for. Du selv ansvaret for at udskrive og medbringe voucher. En voucher er dit bevis på booking og betaling og skal afleveres til transportøren.
      2. Transferservice købt via “Min Side” formidles af Hotelbeds, S.L.U hereinafter referred to as “Let Shuttle”
        1. Alle forespørgsler i forbindelse med reservationen og alle ændringer eller afbestillinger skal derfor foretages direkte til https://sembo.guidego.com/transfers/welcome/en-GB/.
          Du kan se vilkår og betingelser her.
  3. Ansvar for rejsens gennemførelse
    1. Når vi formidler tjenester for et andet selskab, så er det det andet selskab, der er ansvarlig for tjenestens gennemførelse, og det er deres rejse- og transportvilkår, som gælder. Vi er derfor ikke ansvarlig for eksempelvis tidstabelsændringer, indstillede fly/færger, mistet bagage, konkurser eller andre ting som har med selve gennemførelsen af rejsen at gøre. Eventuelle krav i forbindelse med brist vedr. gennemførelsen af rejsen skal derfor stiles direkte til leverandøren.
  4. Betaling
    1. Bookingen kan betales med disse betalingsmuligheder:
      1. Trustly, bankoverførsel, bankoverførsel ikke er dækket af indsigelsesordningen.
      2. Kortbetaling ved brug af Dankort, Visa, Master- og Eurocard. Vi tager ikke kortgebyr.
      3. Gavekort.
    2. Vi forbeholder os ret til at nægte kortbetaling ved mistanke om kortbedrageri. Ved mistanke om svindel kan vi kræve legitimation i forbindelse med betalingen.
    3. Ved bookinger til specialpris, kaldet "Ingen tilbagebetaling", skal bookingen betales omgående, og kan ikke tilbagebetales ved ændring og afbestilling.
    4. Hvis slutbetalingen ikke er i vores hænde på forfaldsdatoen, har vi ret til at betragte bookingen som afbestilt. Vi henviser iøvrigt til vores betingelser vedr. afbestilling, herunder de fastsatte omkostninger, i den forbindelse.
    5. Hotel/entrébilletter
      1. Depositum på 10% af beløbet eller mindst 500,- samt evt. afbestillingsforsikring betales indenfor 2 timer efter bestilling.
      2. Ved afrejse inden for 25 dage skal hele beløbet betales ved bestillingstidspunktet.
    6. Lejlighed/hytte/feriehus
      1. Depositum på 10% af beløbet eller mindst 500,- samt evt. afbestillingsforsikring betales indenfor 2 timer efter bestilling.
      2. Ved afrejse indenfor 45 dage skal hele beløbet betales ved bestillingstidspunktet.
    7. Flybilletter
      1. Betales sammen ved bestillingstidspunktet. Når billetten er betalt, kan den derefter ikke afbestilles.
    8. Færgebilletter
      1. Billettypen ”Economy” betales ved bookningstidspunktet.
  5. Priser
    1. Priserne på vores tjenester og produkter vises på hjemmesiden.
    2. Priserne kan ændres/opdateres, men det vil ikke påvirke en allerede booket og godkendt booking.
    3. Hvis en pris er åbenlyst forkert, og du rimeligvis burde have opdaget dette, er vi ikke forpligtet til at levere det pågældende produkt til den forkerte pris. Hvis dette sker, vil vi, afhængig af tilgængelighed, tilbyde dig muligheden for at beholde bookingen til den korrekte pris, eller annullere bookingen uden omkostninger.
  6. Refusioner
    1. Refusioner behandles i henhold til tjenesteudbyderens vilkår og betingelser. Hvis du har ret til at få refunderet beløbet, vil din refusion blive behandlet ved hjælp af den samme betalingsmetode, som blev brugt til at betale for bookingen.
    2. Alle refusioner betales af den relevante tjenesteudbyder, og vi, der fungerer som formidler, har ingen indflydelse på tjenesteudbyderens ekspeditionstid.
    3. Som formidler vil vi kun behandle en tilbagebetaling, hvor vi allerede har modtaget en sådan fra den relevante tjenesteudbyder.
    4. Den samlede pris for din booking vil omfatte prisen på rejsetjenesterne, eventuelle tilkøbte produkter samt vores servicegebyrer. Bemærk, at vores servicegebyrer ikke refunderes. Det skyldes, at der opkræves servicegebyrer for vores formidlingstjenester, som anses for at være opfyldt, når bookingen er blevet bekræftet til dig.
  7. Servicepakke
    1. Servicepakke er vores egen tjeneste, som vi tilbyder vores kunder. Denne bestilles samtidigt med bestilling af flybilletten. Det er også mulig at tilføje servicepakke, inden afrejse eller mens du er på rejsen.
    2. Se prisen for servicepakke i Bilag 1.
    3. Servicepakken inkluderer følgende:
      1. Hjælp til at finde det bedste alternativt, hvis flyselskabet ændrer flyvetiden (Ifølge de retningslinier, som kommer fra flyselskabet)
      2. Hjælp med at bestille specialbagage såsom golftaske, ski, o.l.
      3. Hjælp til at bestille specialkost, når maden er inkluderet (mad er normalvis ikke inkluderet på indenrigsflyvninger eller flyrejser indenfor Europa)
      4. Hjælp til at undersøge mulighed og pris for at ændre din flyrejse (Vær opmærksom på at eventuelle afgifter hos flyselskabet kan tilkomme prisen i henhold til reglerne hos os)
      5. Hjælp med at registrere dit bonuskort hos flyselskabet
      6. Hjælp med navneændringer og eventuelle fejlstavninger (Vær opmærksom på at eventuelle afgifter hos flyselskabet kan tilkomme prisen i henhold til reglerne hos os)
      7. Bestille bagage og reservere siddeplads (Vær opmærksom på at eventuelle afgifter hos flyselskabet kan tilkomme prisen i henhold til reglerne hos os)
    4. Eventuelle afgifter/gebyrer fra flyselskabet kommer i tillæg til prisen. Der er ingen refusion af servicepakken, hvis rejsen indstilles eller ønsket/ene ikke kan bekræftes af flyselskabet.
    5. Hvis der er mindre end 3 dage til afrejse anbefaler vi, at du kontakter os via telefon eller e-mail for at oplyse os om dine ønsker. Vær opmærksom på at ønsker som kommer mindre end 72 timer før afrejse ikke kan bekræftes.
    6. Passagerer med alvorlige madallergier skal kontakte flyselskabet direkte og oplyse dem om alle relevante information.
    7. Har du en bestilling uden Servicepakke henviser vi dig til flyselskabets hjemmeside. Den giver begrænset hjælp til disse bestillinger.
    8. Yderligere gebyrer kan forekomme fra os og tredjepartsleverandører.
  8. Ændringsbar/ombookingsbar flybillet
    1. Denne tjeneste skal tegnes og betales i forbindelse med bookingen og kan ikke tilføjes i efterhånd. Da tjenesten er vores eget produkt, betyder dette, at tjenesten ikke kan ombookes hos flyselskaberne og skal gøre via os.
    2. Ved en ombookingsforespørgsel skal vor flyafdeling kontaktes mindst 48 timer før den oprindelige udrejse. Ved ombooking skal rejsen være afsluttet inden for et år fra den oprindelige bookingdato.
    3. Regler og vilkår for tjenesten:
      1. Mulighed for ombooking uanset flyselskabs regler.
      2. Fri ombooking af datoer inden for samme prisniveau og rejserute med valgt flyselskab. Ved højere prisniveau tilkommer forskellen mellem den oprindelige pris og den nye.
      3. Produktet tillader ikke navneændringer eller navne korrektioner.
      4. Flystrækningerne anvendes i den rækkefølge, de oprindeligt blev booket i. Ingen ændring af destination er tilladt.
      5. Det er ikke tilladt at ombooke til en flybillet, som inkludere en ”stop over”. En “stop over” vil sige et ophold i en by, hvor der er tilslutning til dit fly.
      6. Tjenesten kan bruges én gang.
      7. Det er ikke tilladt at bruge tjenesten efter afrejsedatoen.
      8. I tilfælde af afbooking af rejsen, refunderes gebyret for tjenesten ikke.
      9. Der kan tilkomme yderligere omkostninger ved andre tjenester såsom bagage- og pladsreservation tegnet med os eller flyselskabet direkte.
      10. Hvis du udebliver på nogle af strækningerne er ombookingproduktet forbrugt.
      11. Ingen ombooking/ændring er fuldført før vi har bekræftet det via e-mail. Det er dit ansvar at oplyse korrekt e-mail-adresse.
      12. Vi udfører ingen ændringer i den oprindelige reservation uden din samtykke, bortset fra ændringer fra flyselskaberne.
  9. Travelbonus program
    1. For hver nat, du bestiller og overnatter på en godkendt overnatning i Travelbonus "Program", modtager du et stempel. Når du har samlet 10 stempler, får du en bonusnat, som kan bruges på enhver bolig på portalen. Den maksimale værdi af bonusnatten er baseret på de 10 gyldige stempler, der danner grundlaget for bonusnatten og svarer til gennemsnitsprisen pr. nat for de 10 nætter, som du modtog stempler for. Bonusnatten inkluderer ikke omkostninger betalt på stedet.
    2. Du modtager ikke stempler for bookinger foretaget med en tilbudskode.
    3. Du indsamler stempler for bookinger foretaget efter 2020-12-01.
    4. Programmet er rettet mod og må kun bruges af personer, der har tilmeldt sig programmet. Virksomheder og foreninger eller andre grupper kan ikke deltage i programmet.
    5. For at modtage stempler skal du være logget ind på din konto, der er forbundet med programmet, når du foretager reservationen. Kun denne konto modtager stempler. Andre medrejsende modtager ingen stempler.
    6. Kontroller, hvor mange stempler du har samlet, ved at logge ind på din konto på portalen.
    7. Man kan ikke indsamle stempler i forbindelse med bookinger med bonusnætter.
    8. Stempler og bonusnætter kan ikke indløses kontant.
    9. I tilfælde hvor Bonusnatten er billigere end Bonusnattens maksimale værdi, modtager du ikke forskellen kontant eller på anden måde. I tilfælde hvor du bruger Bonusnattens til en reservation, der koster mere end den maksimale værdi af Bonusnatten, skal du betale forskellen.
    10. Bonusnætter kan ikke bruges på reservationer, hvor der er anvendt en tilbudskode.
    11. For bonusnætter gælder almindelige afbestillingsregler. Hvis du annullerer en bonusnat, hvor der ikke er noget afbestillingsgebyr, returnerer vi bonusnatten til din konto. I tilfælde hvor der betales et afbestillingsgebyr for hele eller en del af reservationsværdien, tælles bonusnatten som brugt.
    12. Hvis der ikke sker køb eller indløsning i løbet af 12-månedersperioden, udløber alle stempler på din konto.
    13. Vi kan til enhver tid ændre vilkårene for programmet. Programmet er gyldigt indtil videre, men hvis vi vælger at afslutte programmet, har du 90 dage til at bruge optjente stempler. Efter 90 dage har du ikke ret til kompensation for optjente stempler.
  10. Forsikring
    1. Rejseforsikring: Vi anbefaler, at du tegner en rejseforsikring. I samarbejde med forsikringsselskabet Solid, tilbyder vi rejseforsikring - læs mere om forsikringen og vilkår her.
    2. Afbestillingsforsikring: Vi anbefaler alle, der booker en rejse hos os, at have en form for afbestillingsforsikring, som beskyttelse mod uforudsete hændelser. I samarbejde med forsikringsselskabet Solid, tilbyder vi en afbestillingsforsikring - læs mere om forsikringen og vilkår her.
    3. Bagageforsikring: I samarbejde med forsikringsselskabet Solid, tilbyder vi bagageforsikring - læs mere om forsikringen og vilkår her.
  11. Rejsedokumenter
    1. Rejsedokumenter sendes via e-mail, når den fulde betaling er kommet os i hænde. Hvis dokumenterne ikke er kommet dig i hænde senest 7 dage før afrejse, skal vi kontaktes omgående.
    2. Løfter fra salgspersonalet skal fremgå af rejsedokumenterne, for at der kan henvises til dem.
  12. Pas, visum og helbredbestemmelser
    1. Pas, visum og/eller helbredskrav kan ændre sig, og du skal derfor henvende dig til den relevante myndighed (ambassade, konsulat, osv.) i god tid før afrejsen. Det er dit ansvar at have et gyldigt pas og (hvis relevant) et visum. Det er vigtigt at huske at medtage alle transitpunkter på rejsen, hvor et visum også er nødvendigt. Det tager ofte nogen tid at få et visum, så vi råder dig til at søge om det i god tid. Vi påtager os intet ansvar for kunder, der ikke har de korrekte dokumenter.
    2. Hver destination har sine egne krav til indrejseformaliteterne, vaccinationer, osv., der også kan variere alt efter passagerens nationalitet. Det er dit ansvar at indhente den information. Ingen hændelser, der opstår ved manglende overholdelse af sådanne officielle regler, bliver betragtet som vores ansvar. Vi opfordrer dig derfor til altid at kontrollere de forskellige formaliteter på den valgte destination eller i transitlandene, og den tid det tager for de pågældende foranstaltninger.
  13. Afbestilling af overnatning og tillægsprodukter
    1. Ved bestilling af overnatning skal afbestillingen gøres direkte på ”Min side” på vores hjemmeside. Der kan forekomme et afbestillingsgebyr.
    2. Afbestilling bekræftes af os via e-mail.
    3. Hvis en booking omfatter flere forskellige produkter, gælder respektive afbestillingsregler som findes på på din bookingbekræftelse på “Min side”.
    4. Hvis bookingen indeholder færge og bolig, forbeholder transportøren sig ret til at opkræve normalpris betaling for færgen, hvis boligen afbestilles.
    5. Du kan kun få pengene retur, hvis bookingen afbestilles i henhold til gældende regler. Ubenyttede billetter, som ikke afbestilles, berettiger ikke til tilbagebetaling.
    6. Afbestillingsbetingelserne for de enkelte overnatningsmuligheder fremgår på vores hjemmeside ved pris og værelse beskrivelse. Vi anbefaler at du læser disse vilkår igennem inden du foretager din booking.
  14. Ændringer for overnatning og tillægsprodukter f.eks. entrébilletter.
    1. Vi hjælper gerne med ændringer i den udstrækning at leverandøren tillader det. Se pris på bilag 2.
  15. Afbestilling/ændringer af Transferservice formidlet af Sunhotels (Webbeds).
    1. Indenfor Europa op til 24 timer før ankomst = Gratis annullering. Herefter 100% i afbestillingsgebyr.
    2. Udenfor Europa op til 48 timer før ankomst = Gratis annullering. Herefter 100% i afbestillingsgebyr.
    3. Afbestillingen skal ske hos vores kundeservice og bekræftes af os via email. Ændringsgebyr forekommer. Se bilag 2.
  16. Afbestilling af færgebillet
    1. Færgebillet med Stena Line
      1. Billettypen Economy = Ingen tilbagebetaling
      2. Billettypen Flexi/Premium/Kampagne: 15 dage eller flere = 0% afbestillingsgebyr af færgeprisen
      3. Billettypen Flexi/Premium/Kampagne: 14-1 dage = 50% afbestillingsgebyr af færgeprisen
      4. Billettypen Flexi/Premium/Kampagne: Afrejsedagen eller senere = 100% afbestillingsgebyr af færgeprisen
    2. Færgebillet med Forsea (Helsingør/Helsingborg)
      1. Bortkomne billetter erstattes ikke.
      2. En ubenyttet billet refunderes gratis inden for 24 timer fra købstidspunktet. En ubenyttet billet refunderes mod en ændringsafgift på 10% eller minimum 75,- inden for 2 måneder efter den bookede afrejsedato.
      3. En delvist ubenyttet billet refunderes mod en ændringsafgift på 10% eller minimum 75,- inden for 2 måneder fra gyldighedsdatoen.
      4. Rabatterede billetter refunderes ikke.
  17. Ændring af færgebillet
    1. Færgebillet med Stena Line
      1. Der forekommer ikke ændringsgebyr på billettyperne Flexi eller Premium
      2. Ændringsgebyr på billettypen Economy, se bilag 3.
      3. Ved tillæg af evt. kahyt, mad eller andre services forekommer der ikke ændringsgebyr, men ny pris beregnes.
      4. Ændring via portalen kan ske frem til 2 timer inden afrejse for Flexi- og Premiumbilletter.
      5. Ved ændring til anden afgangstid/afgangsdag kan prisen forandres.
    2. Færgebillet med Forsea (Helsingør/Helsingborg)
      1. Prisændring i forhold til valg af en dyrere afrejse betales ved selve ombookingen. I tilfælde af prisændring til en billigere afrejse refunderes differencen.
  18. Afbestilling af flybillet
    1. Efter betaling af flybilletter koster et afbestillingsgebyr 100% af prisen.
    2. Du er berettiget til at få refunderet de skatter og afgifter på din flybillet, som flyselskabet tillader. Hvis du gerne vil anmode om en refusion, tilbyder vi som en ekstra service at behandle anmodningen på dine vegne, hvis det er tilladt i henhold til vilkårene for flyselskabet. Under bookingen af sådanne ekstra tjenester vil vi informere dig om yderligere betingelser og gebyrer for sådanne tjenester. Se en liste over vores gebyrer på bilag 1.
  19. Ændringer af flybillet
    1. Vilkårene for ændring af flybookinger (herunder ændring af passagernavn, destination og afrejsedag), og for at give refusioner for aflysninger fastlægges af det relevante luftfartselskab, som er din kontraktuelle partner og flyoperatør. Som mellemled har vi ingen indflydelse på sådanne betingelser.
    2. Hvis du gerne vil foretage en ændring i din booking eller anmode om en refusion som følge af en aflysning, tilbyder vi som en ekstra service at behandle anmodningen på dine vegne, hvis det er tilladt i henhold til vilkårene for flyselskabet. Under bookingen af sådanne ekstra tjenester vil vi informere dig om yderligere betingelser og gebyrer for sådanne tjenester. Se en liste over vores gebyrer på bilag 1.
    3. For at vi kan håndtere de ændringer, du har anmodet om, er det nødvendigt, at vi modtager dine anmodninger om ændringer senest 72 timer før afrejse (kun telefonisk).

      For ændringsanmodninger med kortere varsel anbefaler Vi, at du kontakter det relevante luftfartselskab direkte.
  20. Pladsreservation
    1. For præcis information om siddepladser på din flyrejse henviser vi til flyselskabernes egne regler og bestemmelser, som kan læses på det respektive flyselskabs hjemmeside.
    2. Ved afbestilling tilbagebetales omkostningen for din bookede siddeplads ikke.
    3. Flyselskabet forbeholder sig ret til at ændre din siddeplads.
  21. Ændringer før afrejsen
    1. Vi kan ikke gøres ansvarlig for ombookinger, ændringer i fartplaner eller indstillede fly/færger. Du har selv ansvaret for at kontrollere evt. ændringer i fartplaner inden afrejsen. Vi tager ikke ansvar for indstillet rejse, som skyldes miljøkatastrofe, krigshandling, strejke eller anden uforudseelig hændelse. Eventuelle krav fra dig skal rettes direkte til flyselskabet. Vi vil så vidt som muligt følge flyselskabernes politikker. Ved hvilken som helst anmodning om ændring eller afbestilling vil der blive opkrævet et administrationsgebyr pr. billet. Se bilag 1.
    2. Vi forbeholder os retten til at henvise dig til et ligeværdigt eller bedre boligalternativ i tilfælde af, at omstændigheder, som vi ikke er ansvarlige for, tvinger os til det. Du skal informeres om det nye alternativ så hurtigt som muligt. Du har ret til at opsige aftalen, hvis ændringer gør, at rejsen bliver væsentligt forringet, og skal i det tilfælde underrette os om dette inden for rimelig tid. Vi vil snarest tilbagebetale det beløb, som du har betalt for boligen. Hvis ændringer indebærer en forringelse, er du berettiget til et nedslag i prisen.
    3. Hvis der, efter aftalen er blevet bindende, indtræffer en omkostningsstigning for os, har vi, hvis prisstigningen beror på ændringer i transportomkostninger, skatter eller told, ret til at øge prisen for rejsen med et beløb, der svarer til omkostningsstigningen.
  22. Ansvar under rejsen
    1. Du skal overholde de ordensregler, der gælder for hotel osv. og optræde, så andre medrejsende eller andre gæster ikke forstyrres. Hvis du på væsentlige områder overtræder dette, har vi ret til at ophæve aftalen. Du bærer ansvaret for skader, som forårsages ved forsømmelse, f.eks. ved ikke at følge angivne anvisninger eller forskrifter.
    2. Du accepterer, at vi agerer som mellemled mellem dig og serviceudbyderen. Vi kan under ingen omstændigheder gøres ansvarlig med hensyn rejseservices, du har booket hos en eller flere serviceudbydere, og vi påtager os intet ansvar for eventuelle unøjagtigheder, som er stillet til rådighed på Portalen, af den respektive serviceudbyder.
    3. Skulle en serviceudbyder være ude af stand til at yde rejseservicen af en eller anden årsag, herunder i tilfælde af at en serviceudbyder tages under konkursbehandling, kan vi kun agere som mellemled og refundere betalinger, når vi har modtaget sådanne fra den relevante serviceudbyder.
    4. Med hensyn til vores egne services er vi ansvarlige for skader, der er omfattet af de begrænsninger, der er fastlagt i disse betingelser og i det omfang, hvor loven tillader det. Vi hæfter kun for direkte skader du reelt har lidt, betalt eller afholdt på grund af en mangel, der kan henføres til vores egne services, op til et samlet beløb af udgiften til din bestilling (uanset om det er en hændelse eller en række forbundne hændelser).
    5. Ansvarsbegrænsningen, fastlagt i Afsnit 21,4, gælder også misligholdelse af forpligtelser fra personer for den fejl, som vi er ansvarlige for i henhold til lovbestemmelserne.
  23. Fortrydelsesret
    1. Der er ikke fortrydelsesret på rejser ifølge Forbrugeraftalelovens § 18, stk. 2, nr. 12.
  24. Fejl og brister
    1. Du kan ikke påberåbe dig fejl, såfremt vi ikke underrettes om dem, indenfor 72 timer efter, at fejlen er opdaget. Hvis du forlader den bookede bolig uden at underrette os, risikerer du at miste reklamationsretten.
  25. Reklamation
    1. Købelovens regler gælder for varekøb, men ikke ydelser. Det betyder, at du som udgangspunkt ikke har 2 års reklamationsret.
    2. Men er du ikke tilfreds med ydelsen kan du naturligvis kontakte os. Reklamationen skal komme straks.
    3. Reklamation samt eventuelt krav om erstatning skal fremsendes via brev eller e-mail til os inden for 60 dage efter hjemrejsedatoen. Reklamation, der fremkommer senere, behandles ikke.
    4. Vi og bestilleren bør forsøge at løse en tvist, der drejer sig om fortolkning eller tilpasning af aftalen, gennem forhandlinger. Hvis parterne ikke kan blive enige, kan tvisten prøves af rejsebranchens reklamationsnævn.
    5. Ved formidlede tjenester er det det andet selskab, der er ansvarlig for tjenestens gennemførelse. Krav i forbindelse med brist i gennemførelsen stiles til dette selskab.
  26. Klageadgang
    1. Hvis du vil klage over dit køb, skal du kontakte vores kundeservice (se kontaktoplysninger øverst i betingelserne). Hvis det ikke lykkes bestilleren og os at finde en løsning, kan bestilleren sende en klage til:

      PAKKEREJSE-ANKENÆVNET
      Haldor Topsøes Allé 1, st.
      Bygning 91
      2800 Kgs. Lyngby
      www.pakkerejseankenaevnet.dk

      Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen (flypassagerer)
      Carsten Niebuhrs Gade 43
      1577 København V
      www.flypassager.dk

      Center for Klageløsning 
      Nævnenes Hus
      Toldboden 2
      8800 Viborg
      www.naevneneshus.dk

    2. Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr
  27. Kunderettigheder, der er tillagt i henhold til Europa-Parlaments forordning
    1. Aflyste eller forsinkede fly. Hvis du rejser til eller fra et EU-land med en EU-transportør har du krav på kompensation for omkostninger, du direkte kan tilskrive det relevante luftfartselskab, hvis dit fly er aflyst, forsinket eller ved boardingafvisning. Klik her for mere information om Europa-Parlamentets og Rådets forordning (EF) nr. 261/2004.
    2. Transportørens ansvar. Europa-Parlamentets og Rådets forordning (EF) nr. 889/2002 om luftfartsselskabers erstatningsansvar i tilfælde af ulykker. Forordningen kan læses her.
  28. Andet
    1. Bemærk, at nogle flyselskaber opkræver et gebyr for check-in i lufthavnen. For yderligere information, henvises til de enkelte flyselskabers hjemmesider.
    2. Du har ansvaret for at kontrollere de regler, der gælder for bagage hos det flyselskab, som du skal flyve med. Oplysninger om ekstrabagage (mål og vægt) skal meddeles ved bookingen og bekræftes, hvis der er plads. Flyselskabet tager ofte et gebyr for ekstrabagage og betalingen sker ved indcheckning.
    3. Eventuelle lokale lufthavnsskatter/-afgifter skal betales i lufthavnen i lokalvaluta og kan ændres med kort varsel. Afgiften fastlægges af de respektive landes luftfartsmyndigheder. Vi har ingen indflydelse på afgiften og refunderer ikke omkostningerne.
    4. Ved eventuel mellemlanding kan omkostning til transfer og overnatning forekomme. Vi har ikke ansvaret for disse omkostninger og heller ikke for omkostninger, som kan påhvile dig på grund af ændrede flytider. Vi refunderer ikke omkostninger.
    5. Vi har ikke ansvar for mistet eller skadet bagage. Tabs-/skadesanmeldelse skal udfærdiges af dig direkte i lufthavnen på en PIR (Property Irregularity Report).
    6. Miljøafgifter og lokal turistskat betales på visse destinationer. Skatten fastlægges af de lokale myndigheder og betales af dig direkte til receptionen/nøglekontoret. Miljøafgifter og turistskat refunderes ikke af os.
    7. Vi kan ikke gøres ansvarlig for lukning af veje, butikker, restauranter, pools, lifte og lignende, som kan indtræffe, efter vores oplysninger er indsamlet, og heller ikke for andre begivenheder, som ligger uden for vores kontrol.
    8. For rejsende under 18 år kræves en særlig attest, hvor en værge giver sit samtykke og godkender rejseaftalen. I visse tilfælde kan der gælde højere aldersgrænser. Du er ansvarlig for at tjekke dette ved bestillingen.
    9. Vi garanterer ikke, at en feriebolig er tilpasset allergikere og overfølsomme personer. Vi kan heller ikke garantere, at boligen er handicapvenlig. Vi forbeholder os ret til ændringer i valutakurser.
    10. Resort Fee & Club Card. En del hoteller/lejlighedshoteller kræver "Resort Fee" eller "Club Card". Disse tillæg er obligatoriske og skal betales på stedet. Tillægget giver adgang til forskellige faciliteter som f.eks. liggestole, håndklæder, strandservice, fitness center, parkering, shuttle bus og/eller forskellige aktiviteter. Resort Fee er meget almindeligt i USA, Mexico og Caribien. Club Card er almindelig i Europa, f.eks. Italien. Gebyret kan variere, baseret på antallet af rejsende eller pr. værelse/lejlighed. I det omfang, vi har informationerne vises de på vores hjemmeside. Da gebyrerne varierer i løbet af året (høj/lav sæson) og indholdet ændres kan vi ikke tage ansvar for, hvad der gælder for den enkelte bolig.
  29. DATABESKYTTELSE
    1. Vi tager beskyttelsen af dine personoplysninger alvorligt. Du kan finde mere information om indsamling, behandling og brug af dine personoplysninger i vores Privacy Policy .

BILAG 1 – Gebyrer for administrativ assistance ved flybilletter

Service Gebyr (inkl. moms)
Servicepakken

Betales for alle tjenester og ændringer.

179 DKK pr. booking
Gebyr for håndtering af refusion

Vedrørende alle refusioner, som du har anmodet om, herunder anmodninger om refusion af billetbeløb, skatter, gebyrer og/eller gebyrer fra flyselskabet.

Gebyret gælder også for vores administrative arbejde i tilfælde af en aflysning fra flyselskabets side.

495 DKK pr. flybillet.
Ændring af bookingen

Når du anmoder om en ændring af bookingen, f.eks. ændring af flyafgang, navneændring eller yderligere booking af børn uden sæde.

495 DKK pr. booking

Bemærk, at enhver ændring og/eller refusion er underlagt flyselskabernes betingelser og flyselskabets billetregler. Der kan påløbe yderligere gebyrer fra flyselskaberne. Det har vi som mellemled ingen indflydelse på.

Hvis den ønskede ændring fører til en dyrere billet, eller hvis ændringen medfører, at passageren ikke længere har ret til en særlig pris, skal du selv bære sådanne omkostninger.

BILAG 2 - Gebyrer for administrativ assistance ved overnatninger og tillægsprodukter f.eks. entrébilletter.

Service Gebyr (inkl. moms)
Ændringsgebyr

Betales for alle tjenester og ændringer.

200 DKK pr. booking

BILAG 3 - Gebyrer for administrativ assistance ved færgebilletter

Service Gebyr (inkl. moms)
Stena Line

Ændringsgebyr på billettypen Economy

Ingen ændringsgebyr på billettyperne Flexi og Premium.

400 DKK pr. vej og pr. ændring.
Forsea

Ændringsgebyr

10% af færgebillettens pris eller mindst 100 DKK pr. vej og pr. ændring

 

Opdateret d. 05/11 2020 CNN