DTF travel er en del af Stena Line Travel Group AB, der har hovedsæde i Helsingborg i Sverige. DTF travel er arrangør af ferieboliger i samarbejde med Stena Line Scandinavia AB og HH Ferries Helsingborg AB, som er ansvarlig for færgerejsen. DTF travel formidler også andre transporttjenester såsom flybilletter, udlejningsbiler og transfer. Betaling af såvel transport samt ophold sker til Sembo, Helsingborg.

Såfremt andet ikke er aftalt, vælger den rejsende selv produkterne og tjenesterne eller en kombination af disse, fra det sortiment, som findes på hjemmesiden. Der gælder forskellige vilkår for booking af ophold og transport.

Når der bliver indgået en aftale om en pakkerejse, gælder Svenske Rejsebureauforenings vilkår for pakkerejser.

Stena Line Travel Group stiller rejsegaranti i henhold till rejsegarantiloven til Kammarkollegiet. Den rejsende, som kun har købt feriebolig eller transport er ikke omfattet af rejsegarantien.

DTF travel henvender sig til privatrejsende.

Aftalens indgåelse

Booking og bekræftelse

Ansvar for rejsens gennemførelse

Betaling

Priser

Priserne på vores tjenester og produkter vises på hjemmesiden.

Priserne kan ændres/opdateres, men det vil ikke påvirke en allerede booket og godkendt booking.

På åbenlyse prisfejl forbeholder DTF travel sig retten til at korrigere til korrekt pris på hjemmesiden OG på bestillinger, som er udført  med fejlagtig pris. Hvis dette sker, vil DTF travel, afhængig af tilgængelighed, tilbyde dig muligheden for at beholde bestillingen til den korrekte pris, eller annullere bookingen uden omkostninger. DTF travel tager forbehold for at tilbyde dig produkter eller tjenester med åbenlyse prisfejl, og dette også efter, at du har modtaget bookingbekræftelsen.

 

Servicepakke

 

Servicepakke er en service, som vi tilbyder vores kunder. Den rejsende bestiller servicepakken samtidigt med bestilling af flybilletten. Det er også mulig at tilføje servicepakke, inden afrejse eller mens du er på rejsen.

Servicepakken inkluderer følgende:

Eventuelle afgifter/gebyrer fra flyselskabet kommer i tillæg til prisen. Der er ingen refusion af servicepakken, hvis rejsen indstilles eller ønsket/ene ikke kan bekræftes af flyselskabet.

Hvis der er mindre end 3 dage til afrejse anbefaler vi, at du kontakter os via telefon eller e-mail for at oplyse os om dine ønsker. Vær opmærksom på at ønsker som kommer mindre end 72 timer før afrejse ikke kan bekræftes.

Passagerer med alvorlige madallergier skal kontakte flyselskabet direkte og oplyse dem om alle relevante information.  

Har du en bestilling uden Servicepakke henviser vi dig til flyselskabets hjemmeside. Den giver begrænset hjælp til disse bestillinger.

Yderligere gebyrer kan forekomme fra DTF travel og tredjepartsleverandører.

 

Afbestillingsforsikring

DTF travel tilbyder 2 forskellige forsikringer, en Afbestillingsforsikring og en Fortrydelsesforsikring.

Afbestillingsforsikring

Fortrydelsesforsikring

Rejsedokumenter

Pas og visum

Forsikring

Afbestilling, tillæg og ændringer

Afbestilling kan foretages på telefon 7023 1410. Se åbningstider her>>. Uden for åbningstiderne kan afbestilling sendes pr. mail til kundecenter@dtf-travel.dk. NB: afbestilling på mail er ikke gældende ved benyttelse af forsikringstypen "Fortrydelsesforsikring". For at benytte sin fortrydelsesforsikring skal den rejsende afbestille sin booking via telefon senest kl. 14.00 dagen før ankomst.

  • Afbestilling: Lejlighed/sommerhus/hytte

  • 31 dage eller flere

  • 10% af prisen

  • 30-16 dage

  • 20% af prisen

  • 15-8 dage

  • 50% af prisen

  • 7 dage eller færre

  • 100% af prisen

 
  • Afbestilling: Hotel*/entrébilletter

  • 4 dage eller flere

  • 10 % af prisen

  • 3 dage eller færre

  • 100 % af prisen

  • *) For hoteller uden for Europa, samt Disneyland® Resort Paris gælder samme afbestillingsregler som for lejlighed.

 

Tillæg og ændringer:Lejlighed/feriehus/hytte/hotel/udlejningsbil/bro/transfer

 

Færge med Stena Line

Afbestilling: Færge med Stena Line

Economy

Ingen tilbagebetaling

Flexi/Premium/Kampagne

 

15 dage eller flere

0% af prisen

14-1 dage

50% af prisen

Afrejsedagen eller senere

100% av prisen

 

Ændring: Færge med Stena Line

       

Regler i forbindelse

med ændring

Economy/kampagne

Flexi

Premium

       

Ændring af navn,

adresse, telefonnummer etc.

Ingen ændringsgebyr.

Ingen ændringsgebyr.

Ingen ændringsgebyr.

       

Ændring af rute eller tid inden afrejsen.*

400 kr ændringsgebyr.

Ingen ændringsgebyr

Ingen ændringsgebyr

       

Ændring af type af køretøj.

Ingen ændringsgebyr

Ingen ændringsgebyr

Ingen ændringsgebyr

       

Tillæg på en booking f.eks. en ekstra kahyt uden at ændre linie, dato eller afgangstid.

Ny pris beregnes. Ingen ændringsgebyr.

Ny pris beregnes. Ingen ændringsgebyr.

Ny pris beregnes. Ingen ændringsgebyr.

 
         

 

* Ændringsgebyr ifølge ovenstående betales pr. vej og pr. ændring.

Ved ændring via telefon tilkommer 100,-/ændring, gælder Flexi- og Premiumbilletter.

Ændring via hjemsiden kan ske frem til 2 timer inden afrejse uden gebyr og gælder for Flexi- og Premiumbilletter.

Ved ændring til anden afgangstid/afgangsdag kan prisen forandres.

 

Færge med Scandlines

 

Afbestilling og ombooking: Færge med Scandlines Helsingør/Helsingborg

 

Afbooking

Delvis benyttet billet tilbagebetales. Afbookingsomkostning 10% eller mindst 100 kr.

Ombooking

Prisændring til en dyrere afgang betales ved ombooking. Ved prisændring til billigere afgang tilbagebetales differencen med fradrag af ændringsomkostningen. Ændringsafgift på 10% eller min. 100 kr.

Fly

 

Afbestilling: Fly

Efter betaling

100 % af prisen

Den rejsende er berettiget til at få refunderet de skatter og afgifter på sin flybillet, som flyselskabet tillader. For udførelsen af denne refusion tager DTF-travel et servicegebyr fra 495,00 kr.

 

Ændringer: Fly

Lejebil

 

 

Afbooking og ændringer af lejebil:

 

Senest 24 timer inden afhentning af bilen

0% af beløbet

Mindre end 24 timer inden afhentning af bilen

100% af beløbet

Ændringer mindre end 24 timer inden afhentning af bilen sidestilles med en afbooking og nybooking. Ændringer kan medføre prisændringer.

 

DTF travels servicegebyr er 200 kr. pr. ændring/afbooking.

 

 

 

Transfer

Afbestilling og ændringer: Transfer

Indenfor Europa

 

Senest 24 timer inden booket transfertid

tilbagebetales 100% af beløbet

Mindre end 24 timer inden booket transfertid

tilbagebetales 0% af beløbet

Udenfor Europa

 

Senest 48 timer inden booket transfertid

tilbagebetales 100% af beløbet

Senest 48 timer inden booked transfertid

tilbagebetales 0% af beløbet

Ændringer mindre end 24 timer (indenfor Europa) / 48 timer (udenfor Europa) sidestilles med afbooking og nybooking.

 

DTF travels servicegebyr er 200 kr. pr. ændring/afbooking.

 

 

Ændringer før afrejsen

 

Ansvar under rejsen

Den rejsende skal overholde de ordensregler, der gælder for hotel osv. og optræde, så andre medrejsende eller andre gæster ikke forstyrres. Hvis den rejsende på væsentlige områder overtræder dette, har DTF travel ret til at ophæve aftalen. Den rejsende bærer ansvaret for skader, som forårsages ved forsømmelse, 
f.eks. ved ikke at følge angivne anvisninger eller forskrifter.

 

Fejl og brister

Den rejsende kan ikke påberåbe sig fejl, såfremt DTF travel ikke underrettes om dem, inden for 72 timer efter, at fejlen er opdaget. Hvis den rejsende forlader den bookede bolig uden at underrette DTF travel, mistes reklamationsretten.

 

Reklamation

Reklamation samt eventuelt krav om erstatning skal fremsendes via brev eller e-mail til DTF travel inden for 60 dage efter lejeperiodens afslutning. Reklamation, der fremkommer senere, behandles ikke.

DTF travel og den rejsende bør forsøge at løse en tvist, der drejer sig om fortolkning eller tilpasning af aftalen, gennem forhandlinger. Hvis parterne ikke kan blive enige, kan tvisten prøves af rejsebranchens reklamationsnævn.

Ved formidlede tjenester er det det andet selskab, der er ansvarlig for tjenestens gennemførelse og evt. krav i forbindelse med brist i gennemførelsen, stiles til dette selskab (ikke DTF travel).

 

Rejsegaranti

Stena Line Travel Group stiller rejsegaranti på op til 35 millioner kr. i Kammarkollegiet. Flere oplysninger om rejsegarantien findes på Kammarkollegiets hjemmeside, www.kammarkollegiet.se. Den rejsende, som kun har købt bolig eller transport, omfattes ikke af rejsegarantien.

 

Andet

Bemærk, at nogle flyselskaber opkræver et gebyr for check-in i lufthavnen. For yderligere information, henvises til de enkelte flyselskabers hjemmesider.

 

Den rejsende har ansvaret for at kontrollere de regler, der gælder for bagage hos det flyselskab, som den rejsende skal flyve med. Oplysninger om ekstrabagage (mål og vægt) skal meddeles ved bookingen og bekræftes, hvis der er plads. Flyselskabet tager ofte et gebyr for ekstrabagage og betalingen sker ved indcheckning.

Eventuelle lokale lufthavnsskatter/-afgifter skal betales i lufthavnen i lokalvaluta og kan ændres med kort varsel. Afgiften fastlægges af de respektive landes luftfartsmyndigheder. DTF travel har ingen indflydelse på afgiften og refunderer ikke omkostningerne.

Ved eventuel mellemlanding kan omkostning til transfer og overnatning forekomme. DTF travel har ikke ansvaret for disse omkostninger og heller ikke for omkostninger, som kan påhvile den rejsende på grund af ændrede flytider. DTF travel refunderer ikke omkostninger.

 

DTF travel har ikke ansvar for mistet eller skadet bagage. Tabs-/skadesanmeldelse skal udfærdiges af den rejsende direkte i lufthavnen på en PIR (Property Irregularity Report).

 

Miljøafgifter og lokal turistskat betales på visse destinationer. Skatten fastlægges af de lokale myndigheder og betales af den rejsende direkte til receptionen/nøglekontoret. Miljøafgifter og turistskat refunderes ikke af DTF travel.

 

DTF travel kan ikke gøres ansvarlig for lukning af veje, butikker, restauranter, pools, lifte og lignende, som kan indtræffe, efter vores oplysninger er indsamlet, og heller ikke for andre begivenheder, som ligger uden for DTF travels kontrol.

 

For rejsende under 18 år kræves en særlig attest, hvor en værge giver sit samtykke og godkender rejseaftalen. I visse tilfælde kan der gælde højere aldersgrænser. Den rejsende er ansvarlig for at tjekke dette ved bestillingen.

 

DTF travel garanterer ikke, at en feriebolig er tilpasset allergikere og overfølsomme personer. Vi kan heller ikke garantere, at boligen er handicapvenlig. Vi forbeholder os ret til ændringer i valutakurser og mod tryk-/publiceringsfejl.

 

Visse hoteltekster er importeret af tredjeparts hotelbank. Disse tekster er ikke kvalitetskontrolleret i samme udstrækning, som hoteller med stemplet "Nøje udvagte". DTF travel fraskriver sig ansvaret for fejl i tekster og kan heller ikke holdes ansvarlig for indeholdet i teksterne. Hoteltekster opdateres kontinuerligt og kan derfor ændres løbende.

 

Resort Fee & Club Card. En del hoteller/lejlighedshoteller kræver "Resort Fee" eller "Club Card". Disse tillæg er obligatoriske og skal betales på stedet. Tillægget giver adgang til forskellige faciliteter som f.eks. liggestole, håndklæder, strandservice, fitness center, parkering, shuttle bus og/eller forskellige aktiviteter. Resort Fee er meget almindeligt i USA, Mexico og Caribien. Club Card er almindelig i Europa, f.eks. Italien. Gebyret kan variere mellem 5-60 $/€/pr. nat, baseret på antallet af rejsene eller pr. værelse/lejlighed. I det omfang, vi har informationerne vises de på vores hjemmeside. Da gebyrerne varierer i løbet af året (høj/lav sæson) og indholdet ændres kan DTF travel ikke tage ansvar for, hvad der gælder for den enkelte bolig.

 

Politik om beskyttelse af personlige oplysninger

Til behandling og beskyttelse af personlige oplysninger følger DTF travel loven om personoplysninger (PuL) og de principper om god sædvane, som praktiseres på området.

 

Som besøgende på DTF travels websted bliver du bedt om at oplyse personlige data for at booke en rejse. Den type personoplysninger, som indsamles er normalt navn, adresse, telefonnummer og e-mail-adresse og i nogle tilfælde personnummer.

 

De oplysninger, vi indsamler bruges til følgende formål: At kunne tilbyde en sikker og nem anvendelse af vores websted. At kunne kommunikere via e-mail eller pr. post i forbindelse med tilbud og katalogfremsendelse.

 

For at kunne tilbyde et smidigt og let anvendeligt websted anvender vi cookies. En cookie er en lille datafil, som sendes til din webbrowser fra webserveren på det websted, du besøger og som lagres på din computers harddisk. Hvis du ikke accepterer, at DTF travel lagrer cookies på din computer, skal du deaktivere cookies i din webbrowser. Det gøres via sikkerhedsindstillingerne. Du skal være opmærksom på, at blokering af cookies medfører, at booking af vores rejser ikke kan gennemføres korrekt. I det tilfælde henviser vi til vores telefon-booking på tlf. 7023 1410.

 

Vores websteder indeholder links til andre steder på internettet. Vi kan ikke påtage os ansvaret for personlige oplysninger på disse steder, men opfordrer besøgende til at undersøge den politik om personlige oplysninger, som gælder for det respektive websted.

 

Hvis du har spørgsmål omkring vores håndtering af personlige oplysninger, kan du sende en e-mail til kundecenter@dtf-travel.dk eller skrive til DTF travel, postbox 723, Færgehavnsvej 10, DK-9900 Frederikshavn. Du har ret til (en gang om året) at bede om de oplysninger, vi har om dig. Du kan altid kontakte os med ønsker om ændring, sletning eller spærring af dine personlige data. I så fald skal personnummer angives til sikker identifikation. Et klikbart link til at afbryde e-mail-fremsendelser følger altid med fremsendelsen.

 

DTF travel er ansvarlig for de personlige data, som indsamles. Vi sælger ikke personlige oplysninger videre til andre virksomheder. Derimod deler vi i nogle tilfælde oplysninger med leverandører og samarbejdspartnere i forbindelse med rejser.

 

Beskyttelsen af personlige oplysninger og personlig integritet har høj prioritet hos DTF travel. Vi beskytter nøje personlige oplysninger mod uberettiget adkomst, tab eller forvanskning.

 

DTF travel opdaterer løbende denne politik. Vi anbefaler derfor, at du regelmæssigt tjekker, om der er foretaget ændringer, inden du oplyser personlige data til os.

 

Rejseklubben

Nyhedsbreve

Basismedlemskab

PLUSmedlemskab

Pris og betaling

Fornyelse af dit PLUSmedlemskab

Sikkerhed

Særligt om Last Minute tilbud

 

 

Opdateret d. 16/4 2018 CNN