Rejseselskaber

Værd at vide før du rejser

Aircondition

Aircondition kan være begrænset til visse timer på døgnet og til den varmeste periode. Normalt er der airconditionaggregat i værelset eller lejligheden, men der kan også være centralt styret aggregat.

Badestrande

Specielt i Frankrig og Italien findes der mange private strande. Der kan der lejes solstole og parasol, og man kan oftest også købe forfriskninger osv.

I de tilfælde, hvor vi angiver, at der findes strandservice, mener vi leje af strandplads med to solstole og en parasol. Strandservice finder du i reglen fra midten af maj til midten af september og kan bookes via DTF travel til en fordelagtig pris.

Børneseng

I visse boliger er det muligt - ud over det maks. antal, som angives - at tage et barn med under 3 år. Hvis der er mulighed for
at leje barneseng, angives det i beskrivelsen.

Depositum og ekstra omkostninger som kan tilkomme på destinationen

I visse tilfælde betales et depositum ved ankomst. I de tilfælde, afgift forekommer, angives dette i boligbeskrivelsen. Afgiften er udlejerens sikkerhed mod skader af inventar og eventuelle ekstra omkostninger og ligger udenfor DTF travel's ansvarsområde. Afgiften betales direkte til reception/nøglekontor og variere efter boligens størrelse og standard. Det er klogt at ikke indregne depositummet i rejsekassen. Hvis du forlader boligen på et tidspunkt, hvor ejeren ikke har mulighed for at kontrollere boligen eller dit forbrug af el og vand, kan du bede om at få depositummet sendt til dig.

Nogle hotel/lejlighedhoteller anvender den såkaldte " Resort gebyr " eller " Club Card ". Disse tilføjelser er obligatoriske og betales ved ankomst. Det giver adgang til forskellige faciliteter som liggestole , håndklæder, strand service , fitness center , parkering, shuttle bus og / eller forskellige aktiviteter . Resort Fee er meget almindeligt for eksempel i USA , Mexico og Caribien. Clubcard findes i Europa, f.eks Italien. Gebyrer varierer i løbet af året (høj / lav sæson). DTF travel ikke er i stand til at informere på hvilket af destinationerne, at gebyret vil forekomme. Gebyret kan variere mellem 5-60 $ / € / nat, baseret på antallet af passagerer eller per værelse/lejlighed.

 

Dyr og insekter

Myrer og kakerlakker kan forekomme på selv de bedste hoteller. Fortæl det til hotelpersonalet, hvis du opdager uvelkomne "husdyr" på værelset eller i lejligheden. I supermarkeder eller på apoteker kan du de fleste steder købe midler, som hjælper mod myg og insekter. Er du overfølsom for insektbid, anbefales det, at du tager et præparat med hjemmefra.

Hotelværelser

Dobbeltværelser er værelser til to personer. Værelset har to separate senge, dobbeltseng eller grand lit, dvs. en 140-180 cm bred seng, der er beregnet til 2 personer. Forekommer ofte i Sydeuropa. Nogle gange kan et enkeltværelse være et dobbeltværelse til eget brug. Familieværelser kan være to værelse ved siden af hinanden.

Da hotelværelser kan være forskellige på samme hotel, er interiørbillederne kun af informativ art.

Husdyr

Nogle ferieboliger accepterer husdyr. Ring eller e-mail vores kundeservice for at få flere oplysninger.

Husdyr, som skal med på færgen, skal altid forudbookes, da antallet af dyrepladser om bord er begrænset. Det er altid dyreejeren selv, som afgør, om dyret er i stand til transport. Dog forbeholder Stena Line sig ret til at nægte dyretransport, hvis forholdene, f.eks. temperatur og søgang, er ekstreme. Dyreejeren har også ansvaret for, at al dokumentation er i orden til ud- og hjemrejse. På visse fartøjer må hunde tages med på dæk. Bildækket er låst under rejsen, og adgang for gæster er ikke tilladt. Ejeren har selv ansvaret for sit dyr under rejsen. Ledsagerhund er altid velkommen på alle Stena Lines/Scandlines-fartøjer.

På fly kan husdyr tages med, hvis der er plads. Vi forespørger hos flyselskabet, og vi skal have mål at vide (højde, længde, bredde) og burets vægt med husdyret. Forespørgsler kan kun foretages på eksisterende bookinger. Sembo tilbagebetaler ikke billetpris, hvis forespørgslen ikke kan bekræftes. Der skal betales et gebyr til flyselskabet, som betales ved indcheckning. Se respektive flyselskabs hjemmeside om prisen.

Indcheckning

Hvis du flyver, anbefaler vi, at du er i lufthavnen ca. 2 timer før din afrejsetid, hvis du skal flyve til en destination inden for Europa, og ca. 3 timer til andre destinationer. Husk på, at der kan være lange køer ved indcheckning og sikkerhedskontrol. Bemærk, at nogle flyselskaber opkræver et gebyr for check-in i lufthavnen. For mer information, henviser vi  til de enkelte flyselskabets hjemmeside.

Dine ind- og udcheckningstider findes på rejsedokumenterne. DTF travel garanterer kun ankomst på de angivne tidspunkter. Ankomst på andre tidspunkter forudsætter, at du har aftalt dette direkte med receptionen/nøglekontoret. Ved store forsinkelser er der risiko for, at du ikke få adgang til lejligheden/værelset før dagen efter (og der kan være lukket om søndagen). Eventuel overnatning skal bekostes af kunden selv. Mangler der information om ind-checkningstid, kontakt receptionen/nøglekontoret direkte, telefonnummer finder du på dine rejsedokumenter.

 

Indcheckningstiderne varierer for forskellige færgeruter. Se aktuel indcheckningstid på www.stenaline.dk. Tiderne findes også på dine rejsedokumenter.

Internet

Internetopkoblingen i din ferie-
bolig kan være mod betaling. Er der angivet internetopkobling under 'faciliteter', finder du den i receptionen eller et andet fælles område. Stena Line byder på gratis opkobling på alle fartøjer. DTF travel garanterer ikke, at tilslutningen fungerer.

Klima

De middeltemperaturer, vi angiver, bygger på statistiske oplysninger fra meteorologiske målestationer over længere perioder. Disse gennemsnitsværdier kan derfor afvige fra det oplevede vejrlig. Temperaturen angives i grader Celsius.

Kvalitetsmærkning

I dagens store hoteludvalg skal symbolet hjælpe dig med at finde vores særligt udvalgte boligalternativer.

Vores hoteller/lejligheder som er markeret med "Nøje udvalgt" er nogle hoteller, som vi selv har besøgt. Vi har sovet i sengene, spist maden og svømmet i poolen. Disse hoteller/lejligheder kan vi anbefale til hver en tid.

5 sole:  Meget høj kvalitet.
4 sole:  Høj kvalitet.
3 sole:  Mellemkvalitet. Standard som svarer til gennemsnittet på rejsemålet.
2 sole:  Enklere mellemkvalitet. Standard lidt under gennemsnittet på rejsemålet.

Andre boliger i vores udvalg er udvalgt af eksterne partnere. Her svarer antallet af sole til den officielle klassifikation. Alle hoteltekster er på engelsk, og DTF travel har ikke gennemgået teksterne, og indholdet ligger derfor uden for vores kontrol. Valget af hoteller foretages af vores partnere og kan variere fra år til år.

Lejligheder

De fleste lejligheder har et eller flere soveværelser med rigtige senge samt et alrum med to ekstrasenge (oftest sovesofa). Studios består af et kombineret sove- og alrum og har oftest kun sovesofa. Ekstrasengene har samme komfort som de almindelige senge. I nogle tilfælde kan ekstrasengene være en del af den almindelige seng. Det angivne personantal må under ingen omstændigheder overskrides. Hvis I bliver flere i lejligheden, end det som er angivet ved booking, skal dette meddeles DTF travel så hurtigt som muligt.

Du kan regne med, at der i lejlighedernes køkken eller køkkenniche er køkkengrej, bestik og porcelæn til det angivne antal personer. Man regn ikke med mere. Udstyret varierer efter land og lokale forhold. Kaffemaskine, brødrister, kartoffelskræller, piskeris, ostehøvl osv. Indgår normalt ikke i udstyret.

Til komfur og varmt vand er det normalt med gas. Kontakt receptionen/nøglekontoret, hvis der mangler noget, eller der ikke er mere gas. Forbrugsartikler som rengøringsmidler, opvaskemidler, sæbe og toiletpapir indgår normalt ikke ved leje af lejligheden. I de tilfælde, hvor håndklæder indgår i lejen, er det normalt ikke badehåndklæder. Hvis der er altan, er den oftest møbleret. Da lejlighederne kan være forskellige, er interiørbillederne kun af informativ art.

Mad og drikkevarer på hotellet

Det er ofte muligt at bestille overnatning hvor mad og indimellem drikkevarer er inkluderet. Her er de mest almindelige muligheder:
Morgenmad: Serveres ofte som buffet med varieret indhold, men kan også være såkaldt kontinental mrogenmad som er enklere og ofte kun består af kaffe, te, brød og pålæg. 

Halvpension: Dette inkluderer morgenmad og normal middag. Drikkevarer indgår normalt ikke.
Helpension: Dette inkluderer morgenmad, frokost og middag. Drikkevarer indgår normalt ikke.

All Inclusive: Dette omfatter altid alle måltider, morgenmad/frokost/middag(a la carte kan være mod tillæg), drikkevarer til måltidet sodavand/øl (i nogle tilfælde vin), underholdning/aktiviteter, ikke-motoriseret vandsport, lokale drikkevarer i mindst en af stedets barer. Ekstra indhold kan forekomme. Alle måltider serveres normalt som buffet.

 

Pools

De åbningstider, der angives, er cirkatider, der kan blev ændret afhængigt af bl.a. vejret og antal gæster. Pools er oftest lukkede om natten. Det sker derudover, at de er lukkede under "siestaen" dvs. mellem 12 og 15. Vi beder dig have forståelse for disse og andre lokale poolregler, som DTF travel ikke har nogen indflydelse på. Der kan være saltvandspools. Poolen er opvarmet, hvis det angives i hotelbeskrivelsen og holder så 22 grader eller mere. Børnepoolen kan nogle gange være adskilt fra voksenpoolen.

Rejseledere

DTF travel har ingen dansktalende personale på rejsemålet. Det personale, som udleverer din nøgle kan måske heller ikke tale engelsk. Vi tror, at du, ligesom os, ser på dette som en del af charmen ved at rejse på egen hånd. I Bibione og Caorle på Adriaterhavskysten er der i højsæsonen rejselederservice i form af vores Semboværter.

Rengøring

I Sydeuropa er kravene til rengøring andre end det, vi er vant til. Under de respektive ferieboliger angives det, om rengøring indgår i prisen, om den udføres af gæsten eller betales på stedet. Hvis det kun er den afsluttende rengøring, der indgår, gælder det for afrejserengøring uanset opholdets længde. Der skal være vasket op og affaldsspande tømt, når lejligheden forlades. Når rengøringen udføres af gæsten, skal lejligheden efterlades i en sådan stand, at den er indflytningsklar til næste gæst. Hvis du har bemærkninger til rengøringen ved ankomsten, skal du kontakte receptionen/nøglekontoret med det samme.

Snegaranti

Snegaranti gælder på de destinationer, hvor det angives i beskrivelsen. I de tilfælde, hvor sengarantien træder i kraft, hvilket tidligst sker 48 timer før ankomst, tilbydes kunden om muligt en ny bolig, alternativt tilbagebetaling af hele arrangementet. Om-/afbooking skal foretages hos DTF travel, tlf.: 7023 1410 og kan tidligst foretages to døgn (48 timer før ankomst). Kunden har selv ansvaret for at kontrollere, om sengarantien udløses. Dette kan ske via linket: www.stenaline.dk/faerge/snegaranti-tjek.

DTF travel har ikke ansvaret for sneens kvalitet eller sværhedsgraderne på åbne nedkørsler eller skispor. Den aktuelle snesituation eller antallet af nedkørsler på destinationen skal ikke ses som udtryk for, om Snegarantien udløses eller ikke. DTF travel forbeholder sig for vejrforandringer under opholdet. Påbegyndt ophold kan ikke ændres eller tilbagebetales på grund af ændrede vejrforhold.

Støjniveau

Mange af vores hoteller ligger i turistområder med folkeliv og aftenunderholdning. Støjniveau m.m. kontrolleres af de lokale myndigheder og er vanskelig for os at påvirke. På hoteller med barer eller aftenunderholdning kan der forekomme støj fra gæster og musik. Ønsker du fred og ro under din ferie bør du vælge et hotel, hvor der i hotelbeskrivelsen fremgår, at omgivelserne er rolige. Vi kan naturligvis aldrig garantere en helt støjfri ferie, eftersom dagligdagen med gadefejning, vareleverancer, etc. skal fungere.

Turistskat

På visse destinationer udtages en turistskat og/eller miljøafgift. Den fastlægges af de lokale myndigheder og betales pr. person og dag eller pr. ophold direkte til receptionen/nøglekontoret.

Udlejningsbil

Hvis du booker en udlejningsbil, skal du læse "Autoescapes generelle vilkår", der findes på www.dtf-travel.dk, og som fremsendes med rejsedokumenterne. Der kan du se det, der indgår i billejen, hvor stort depositum er, hvor meget forsikringen koster osv.

Underholdning

Underholdning og andre aktiviteter på stedet er i reglen koncentreret til højsæsonen og kan nogle gange opleves som forstyrrende. DTF travel kan ikke garantere for, at bestemte forretninger er åbne.

Vand og varme

Den pris, du betaler til os, inkluderer ikke altid forbrug af el, gas og vand. Afgifterne betales i så fald direkte til receptionen/nøglekontoret. Hvis der er opvarmning, så angives det i hotelteksten. Opvarmning med centralvarme sker normalt i perioden november-marts. Lokale afvigelser forekommer. I tilfælde af, at omkostningerne tilpasses efter forbrug, kan vi ikke angive noget beløb. Tænk på at adgang til el kan være begrænset, og at der forekommer strømafbrydelser.

Værdisager

DTF travel har ikke ansvar for tyveri og indbrud. Opbevar penge og værdisager sikkert. Hvis uheldet er ude, kræver forsikringsselskabet, at en politianmeldelse foretages på stedet. Gennemgå din forsikringsdækning, inden du rejser.

DTF travek hjælper dig ikke med at efterlyse glemte effekter. Vi kan imidlertid ikke garantere, at de kommer tilbage eller have ansvaret for økonomisk tab.

Øvrigt

DTF travel kan ikke gøres ansvarlig for, at restauranter, barer osv. er lukkede samt for eventuel lukning af veje, butikker, lifter og lignende, som kan forekomme, efter vores oplysninger er indsamlet. Vi har heller ikke ansvaret for andre hændelser, som ligger uden for vores kontrol. Vi garanterer ikke, at ferieboligerne er tilpasset allergikere og andre følsomme personer, og heller ikke, at en bolig er handicapvenlig.

DTF travel har ikke ansvaret for adgang til angivne tillægsprodukter som lejes direkte af hotellet, f.eks. børneseng, aircondition, pengeskab, tv, parkeringsplads mm.